AANGEPASTE OPENINGSUREN

  

Beste klanten

 

Zoals jullie ongetwijfeld vernamen, mogen niet-essentiële winkels, waartoe ook wij behoren, vanaf 1 december terug open onder strikte voorwaarden:

  • Draag een mondmasker
  • Kom alleen
  • Ontsmet je handen bij binnenkomst
  • We laten maximum vier personen tegelijk toe

Vanaf donderdag  3 december zullen wij voorlopig volgende openingsuren hanteren:

 

Maandag: enkel op afspraak

Dinsdag: open zonder afspraak van 10u00 tot 12u30 en van 13u30 tot 18u00

Woensdag: enkel op afspraak

Donderdag: open zonder afspraak van 10u00 tot 12u30 en van 13u30 tot 18u00

Vrijdag: enkel op afspraak

Zaterdag: enkel op afspraak

 

Wenst u een afspraak te maken, neem gerust contact met ons op en dan kijken we wat past.

 

Uiteraard blijven wij dagelijks telefonisch op 011/340.140 en per mail naar info@aktieftravel.be bereikbaar.

 

Het Aktief Travel Team

Sofie, Dieuwertje, Sissi en Freya 

 


FAQ CORONAVIRUS

 

Hoe lang is mijn corona tegoedbon geldig?

Er staat een vervaldatum op de corona tegoedbon die je van ons ontving. Vanaf het moment van uitgifte heb je één jaar de tijd om met je bon een nieuwe reis te boeken. Je mag dus ook na de geldigheidsdatum van de tegoedbon vertrekken, als de boeking maar binnen een jaar na uitgifte gebeurt en de vertrekdatum binnen de 18 maanden na uitgifte valt. 

 

Voorbeeld: je bon vervalt op 01/05/2021, dan dien je ten laatste op 01/05/2021 een nieuwe boeking te maken voor een reis met vertrekdatum op ten laatste op 01/11/2021.

 

Mijn tegoedbon vervalt bijna en ik kan hem niet tijdig gebruiken. Wat nu?

Je corona tegoedbon vervalt een jaar na uitgifte. Lukt het niet om voor de vervaldatum een nieuwe reis te boeken? Dan kan je na het vervallen van je tegoedbon een aanvraag tot terugbetaling indienen. Vervolgens beschikt de touroperator waarbij je je reis reserveerde over maximum zes maanden de tijd om het bedrag van je tegoedbon terug te betalen.

 

Wat gebeurt er als het reiskantoor, de leverancier of touroperator failliet gaat?

De uitgeschreven corona tegoedbonnen (t.e.m. 19/06/2020) voor geannuleerde pakketreizen worden gedekt door het Garantiefonds Reizen. In het geval van een faillissement omwille van financieel onvermogen, ben je als consument dus steeds verzekerd dat je het bedrag van je tegoedbon (t.e.m. 19/06/2020) zal recupereren. 

 

Ik durf niet te reizen, kan ik mijn reis annuleren?

Helaas zullen er bij een annulering bijna altijd kosten zijn. 

Neem contact op met ons kantoor zodat we de voorwaarden van jouw dossier kunnen nakijken.

 

Ik boekte een reis, maar wens deze te verplaatsen, kan dat?

In de meeste gevallen is het geen probleem om je reis te verplaatsen naar een nieuwe datum, maar hier kunnen kosten aan verbonden zijn.

Neem contact op met ons kantoor zodat we de voorwaarden van jouw dossier kunnen nakijken.


Met een gerust hart op vakantie!

 

Vertrek je uiterlijk 31 maart 2021 met TUI op vakantie (TUI vliegvakantie, autovakantie, skivakantie, rondreis of citytrip), dan krijg je er automatisch de COVID Care service bij:

  • 24/7 telefonische medische assistentie via een TUI noodnummer;
  • Dekking van de kosten van een COVID-test op bestemming bij onverwachte symptomen;
  • Dekking van alle medische kosten n.a.v. een positieve COVID-test (inclusief de kosten van een PCR-test);
  • Dekking van kosten van extra overnachtingen, indien je langer in quarantaine moet dan je geplande vakantie (indien repatriëring geen medische vereiste is);
  • Dekking van kosten van een nieuwe terugreis, indien je door quarantaine niet op de oorspronkelijke datum kunt terugreizen;
  • Repatriëring van jezelf en je gezien (indien medisch vereist) naar je thuisadres of naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis bij je thuisadres.

Ook voor wintersport- en skivakanties met uiterste vertrekdatum 18 april 2021.


Aktief Travel BV | Diestersteenweg 25 | 3970 Leopoldsburg | info@aktieftravel.be |  Privacyverklaring

Tel. 0032/11 340.140 | Erkenningsnummer 9731